Twee geweldige dagen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van erikjanenfleurzijnopvakantie - WaarBenJij.nu Twee geweldige dagen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van erikjanenfleurzijnopvakantie - WaarBenJij.nu

Twee geweldige dagen

Door: Erik-Jan en Fleur

17 Oktober 2004 | Nieuw Zeeland, Wellington

En ineens was de regen weg en kwam de zon.

Wij besloten daarom meteen om flink actief te worden en naar het Abel Tasman nationale park te gaan.

Gisteren hebben we een boot geregeld die ons een eind in het park afzette op een mooi goedgeel strand. Vanaf daar zijn we via een trail (wandelpad) teruggewandeld naar het dorpje op de rand van het park. Dit was een stevige wandeling van ongeveer 12 kilometer.
De wandelroute was lekker rustig en we liepen door een erg mooi loofbos langs de kust. We kwamen veel mooie beekjes, watervalletjes en boomvarens tegen. En dan was er weer ineens, tussen de bomen door, een mooie baai met een goudgeel strand te zien. De wandeling en het weer was dus gewoon top.

Na 4 uur wandelen kwamen we bij het dorpje op de rand van het nationale park aan. Na een heerlijke fruit smoothy en een gedeelde punt chocolade taart hebben we een lift gepakt naar de parkeerplaats.

Na het eten zijn we nog snel in de hot tub van de camping gesprongen en zaten we bij een zeer mooie zondsondergang vollop te genieten. Al met al een perfecte dag.

Vandaag moesten we vroeg uit bed. Om 8.45 uur vertrok onze boot naar het nationale park. Na een klein uur varen waren we op de plek om onze kayak op te pikken. Na een stuk uitleg van onze gids gingen we samen met hem en nog twee gasten heerlijk langs de kust.

Het was ook vandaag super weer, volop zon en het was dus echt genieten. Mooie inhammen ingaan, rivieren tegen de stroming in peddelen, volgels en bos bekijken vanaf het water. En als toetje een stel zeeleeuwen op een rotseiland voor de kust. Het ging bijna nog even mis, Erik-Jan was een foto aan het maken en door de stroming en het goede peddelen van Fleur belanden we bijna bij een zeeleeuw op zijn schoot. Hij sprong echter in het water en verdween onder de kayak.

Op de terugweg werd het zeil gehesen en voeren we voor de wind terug richting ons vertrekpunt. Na nog een korte boswandeling werden we opgehaald.

Daarna nog een keer heerlijk in de hotpool en wat kan een mens nog meer wensen.

Morgen gaan we pijn in ons hart vertrekken richting de volgende bestemming. Vooral ook omdat de camping en de cabin top waren. We weten nog niet precies wat we morgen gaan doen, we kijken morgenvroeg wel even in de kaarten. Waarschijnlijk wordt het de Fox of Sint Jozef gletser. Het is de bedoeling om een van die twee met een helicopter te bedwingen om er daarna op en doorheen te gaan lopen, maar hierover later meer.

Eerst allemaal de groeten uit een zonnig NZ en tot de volgende keer.

Fleur & Erik-Jan

• 17 Oktober 2004 - 12:29

Remko:

Gelukkig dat jullie nu weer mooi weer hadden. En wat kan de natuur je rust geven. Dat merk ik hier zelf wel eens.
    Ik ben benieuwd hoe jullie HELI vlucht zal zijn en waarheen.
    Ik zal rustig afwachten.
    Groet uit Kaapstad waar het nu 30 graden is. Ik ben dan wel aan het studeren, maar af en toe een pauze in de zon is toch ook wel heerlijk

• 17 Oktober 2004 - 16:16

Gerben:

Leuk om te horen dat jullie genieten! Het lijkt trouwens wel dat jullie haast hebben, of hebben jullie nog zoveel plannen op het Zuider eiland?

• 17 Oktober 2004 - 19:02

Pa En Ma Dekker:

Gelukkig is het weer verbeterd, want ik lees nu dat de zon weer schijnt,blijf genieten.
    De groeten uit Kampen.

• 27 Oktober 2004 - 19:18

Gerben&Sonja:

Hoe is het daar nu? Het is zo stil daar aan de andere kant van de lijn....