Zeilen en snorkelen in de Whitesunday Islands - Reisverslag uit Sydney, Australië van erikjanenfleurzijnopvakantie - WaarBenJij.nu Zeilen en snorkelen in de Whitesunday Islands - Reisverslag uit Sydney, Australië van erikjanenfleurzijnopvakantie - WaarBenJij.nu

Zeilen en snorkelen in de Whitesunday Islands

Door: Erik-Jan en Fleur

21 September 2004 | Australië, Sydney

Afgelopen vrijdag zijn we aangekomen op onze camping in Arlie Beach. Eigenlijk een gekke naam want er is geen enkel strand te bekennen in Arlie Beach. Het is echter wel de plek om te vetrekken met een zeilboot naar de Whitesunday Islands.

Zaterdag hebben we heerlijk een dagje niks gedaan, lekker uitgeslapen, wat spulletjes gekocht, zeiltrip geboekt en lekker de BBQ op de camping gebruikt om ons eten klaar te maken.

Zondag moesten we inschepen op onze zeilboot. We hadden gekozen voor de Anaconda II, een groot zeilschip dat bijvoorbeeld met de Whitbread Aroud the world wedstrijd heeft meegedaan en daarnaast ook nog vele anderen. Het is een snel schip met een lengte van maar liefst 28 meter. Met 12 gasten en 4 man bemanning was er dus super veel ruimte aan boord en dat is erg prettig.

Om 9 uur voeren we uit om meteen de zeilen te hijsen. Er was niet heel veel wind maar het ging lekker. Na een lekkere lunch kwamen we aan op onze eerste snorkel lokatie. DIT WAS ECHT VET COOL! Alle kleuren hard - en zachtkoraal en heeeel veeeel vissen. Het zicht was goed en met een klein duikje naar beneden konden we ook de diepere stukken goed bekijken.

Daarna zijn we naar een eiland gezeilt waar we lekker konden douchen en waar we 's avonds een BBQ hadden. Daarna waren er drinkspelletjes tegen een groep passagiers van een andere boot ( vinden de engelsen geweldig ). Wij hebben ervoor gekozen om naar het resort te lopen om lekker een filmpje te gaan kijken. Toen we de dag erop wakker werden waren sommige Engelsen de hele nacht opgebleven en hadden flink gezopen, ze hadden zelfs in het donker in de zee gezwommen.

Na het ontbijt waren we bijna bij de buitenkant van de eilandengroep. De schipper was al om 5 uur gaan varen. Was erg lekker, komen bijna geen andere boten en al helemaal geen andere boten met toeristen. Op het dek was het nog rustiger dan eerder omdat een flink aantal mensen met een kater hun slaap aan het inhalen waren.

Toen Erik-Jan op het dek kwam wees de schipper op een dolfijn en inderdaad zwom er eentje vlak bij de boot. Later zagen we met zijn allen ook nog weer drie walvissen.
Het snorkelen 's middags was erg gaaf, omdat we dichter bij het echte outer reef zaten zag je dat de koralen groter waren. Er waren helaas wel wat minder vissen.

's Avonds zaten we op een heerlijk strand met echt wit zand en diepblauw water. Heerlijk rondgewandeld en de zon zien ondergaan. Na het eten zaten we met zijn allen in de kombuis en hebben we veel plezierige / gekke ervaringen en grappen uitgewisseld.

Om 11 uur ging iedereen onder de wol en sliepen we met het geluid van kabbelend water snel in slaap.

De volgende ochtend hebben we nog twee keer gesnorkeld waarvan een keer met Elvis. Elvis is een hele grote Maori Wrasse, dat is een tropische vis die erg hoog is qua bouw. Hij was zeker 1,25 meter lang en 60 cm hoog. Hij was erg tam en je kon met hem meezwemmen en hem aanraken.

's Middags stond er lekker veel wind en konden we echt gaan zeilen. Alle zeilen gingen omhoog en de boot ging erg scheef. Je kon aan de lage kant zo je voeten in het water steken. Erik-Jan kreeg op tijd een paar zeeziekte pillen van Fleur en werd dan ook niet zeeziek. Dank je schat.

Nu zijn we net aangekomen en hebben als eerste snel dit bericht geplaatst. Daarna gaan we naar de camping en lekker lang warm douchen.

Morgen gaan we naar Townsville, ongeveer 2 uur rijden, om alvast een keer een dag te gaan duiken, kijken als alles goed gaat met ons onder water en de zeeziekte bij een motorboot naar het echte outer reef dat op de volle oceaan is.

De eerste CD met foto's is inmiddels aangekomen dus die moeten er zeer binnenkort opstaan. De tweede CD met de walvissen, etc. is onderweg.

Groetjes aan iedereen,

Fleur en Erik-Jan

• 21 September 2004 - 11:06

Joop En Hennie:

Als ik dit lees komen jullie tijd tekort
    Maar we merken dat jullie het wel naar de zin hebben.
    En dat is een goed teken.
    Erik-Jan en Fleur nog Gefeliciteerd met de verjaaddag van je moeder

Groejes van Joop en Hennie

• 21 September 2004 - 19:03

Gerben:

Kijken jullie nog verbaasd als jullie een walvis zien (-: ? Dat is wel de bedoeling hoor! Blijven genieten van al dat moois daar! Gr. Gerben

• 21 September 2004 - 19:25

Sebastiaan:

Duiken, en zwemmen met Elvis toe maar. Aan jullie verhalen te zien vervelen jullie je geen minuut. De cd is aangekomen ik ik zal morgen even een aantal foto's plaatsen. Groetjes Sebastiaan

• 21 September 2004 - 21:15

Remko:

Leuke verhalen en ik ben erg benieuwd naar de foto's.

Groet uit die Kaapstad.

• 22 September 2004 - 08:50

Prachtige foto's
    We hadden ook niet anders verwacht.
    We blijven ook genieten. Net als jullie dat doen. Tot de volgende berichten of de foto's

Groetjes Joop en Hennie

• 22 September 2004 - 16:13

Ria:

Wat een schitterende foto's.
    Ik wist niet dat jullie zo gek op dieren zijn.
    Die uit gesleten rotsen zijn prachtig,toevallig op de TV gezien.

Ga zo door dan kan je er een mooi boek van maken.

Fijne voortzetting en de Groet
    Ria Jansen.

• 22 September 2004 - 16:16

Ria:

Wat een schitterende foto's.
    Ik wist niet dat jullie zo gek op dieren zijn.
    Die uit gesleten rotsen zijn prachtig,toevallig op de TV gezien.

Ga zo door dan kan je er een mooi boek van maken.

Fijne voortzetting en de Groet
    Ria Jansen.

• 22 September 2004 - 19:56

Henrich En Liesbeth:

hoi Erik-Jan en Fleur, kom ogen te kort voor alle foto's en verhalen. Zo te zien gaat het prima down under, veel plezier nog verder en groeten uut Kampen

• 23 September 2004 - 09:09

Joop En Hennie:

ik keek even weer op de com en zag dat er weer wat foto's op stonden .
    Heel mooi .
    Denk dat ik droom als ik dit zie.
    Maar jullie hebben dit in het echt gezien dat is nog mooier
    Geniet er van Fleur en Erik-Jan

Groetjes Joop en Hennie

• 23 September 2004 - 14:49

Donald:

Fantastisch om jullie verhalen te lezen over de vele mooie australische natuurschoon, besten etc.

Ga zo door met genieten van deze mooie tijd die jullie nu hebben.

Als duikers natuurlijk wel even echt van het Great Barrier Reef genieten door enige dagen on-board op de TAKA II (vanuit Cairns) deze mooie wereld te bewonderen.

Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen.

Groeten Donald

• 23 September 2004 - 20:23

Marian En Herman:

Geweldig leuke reis in een heel andere wereld
    goede reis verder door het australische land

• 24 September 2004 - 11:00

KPN MOBILE CRM:

He die Erik Jan en Fleur,
    Heel leuk te lezen hoe jullie je vermaken daar in het verre Aussie. We zijn allemaal jaloers en zijn erg benieuwd naar de volgende reeks foto's en verhalen.

Groetjes van ons allen Henk D., Henk R., Koai G, Ria S,Janine P, Tina de W,Richard W,Marcel N, Cornelia D, Airien A, Lydia K, Gert B, Pascale B, Dick B, Elske Z,Kees B, Felix H, Marjolein K, Norylee E, Eveline S