Sydney en on the road - Reisverslag uit Brisbane, Australië van erikjanenfleurzijnopvakantie - WaarBenJij.nu Sydney en on the road - Reisverslag uit Brisbane, Australië van erikjanenfleurzijnopvakantie - WaarBenJij.nu

Sydney en on the road

Door: Erik-Jan en Fleur

10 September 2004 | Australië, Brisbane

Sydney was zoals wij het verwacht hadden en het beviel erg goed. We hadden een mooie camping ongeveer 20 kilometer buiten het centrum. Na een klein stukje met de bus volgde er een mooie reis met de "ferry" door het harbour gebied. We kwamen aanvaren en werden meteen getracteerd op een mooi uitzicht op de Sydney harbor bridge en het opera house.

In Sydney hebben we Kim, een vriendin van Fleur, ontmoet en lekker gegeten in het bekende Hyde park.

Sydney biedt veel, zoals het schitterende Sydney Aquarium met veel haaien en tropische vissen. Ook is er Darlington Harbor wat een erg gezellig en mooi gebied is. The chinese gardens met veel koi karpers, Sydney tower met zeer mooie uitzichten, Botanische tuinen aan het water en een bruisend centrum met veel leuke tentjes, terassen, etc.

Totaal hebben we twee dagen Sydney bezocht. Het enige dat niet helemaal meewerkte was het weer, op de tweede dag was het
"Nederlands weer" en we hadden bij het aanrijden al geluk om een paar dikke hagelbuien niet mee te hoeven maken.

We hebben daarom besloten om snel een doorsteek te maken naar het warmere weer en zijn in twee dagen doorgereden na Brisbane.

Onderweg op de camping kwamen we nog een leuk Nederlands stel tegen waarmee we nog gezellig iets hebben gedronken. Zij waren hier op huizenjacht omdat ze gingen emigreren naar Australie.

Rijden in Australie is oke, we zijn allebij al helemaal gewend aan het links rijden. Alleen de radio is minder, alleen een casettedeck en die aussies die lullen alleen maar en spelen " country muziek". We hebben nu twee alternatieven in de vorm van Nelly (Furtado) of Michael (Jackson).

Als we terug zijn in Nederland zullen we wel een eigen show kunnen geven met deze nummers ( onder de douche natuurlijk! )

Morgen gaan we Moreton Island. Moet erg gaaf worden, het is inmiddels ook onbewolkt en een graad of 25. We gaan sandsurfen, dolfijnen kijken, tereinrijden en nog wat andere activiteiten.

De foto's is hier een probleem. Veel internet cafe's staan geen upload toe van gegevens. De paar waar het wel mogelijk is wil onze website de foto's niet van de CD halen. Inmiddels is de eerste CD onderweg per post naar Nederland en dan kunnen deze op de site worden gezet. Nog even geduld dus allemaal.

Groetjes,

Fleur en Erik-Jan

• 10 September 2004 - 07:22

Nico En Peter:

Leuk verhaal weer, met name Peter was erg onder de indruk!!!

Groetjes

• 10 September 2004 - 15:31

Dory En Amedé:

Jullie vermaken je dus prima,had ook niet anders verwacht.
    Leuke verslagen,zo genieten we met jullie mee.
    Groetjes.

• 10 September 2004 - 16:12

Joop En Hennie:

Wat een belevenis Het verhaal is al mooi.
    Laat staat in het echt
    Geniet helemaal . Ik wacht het volgende bericht weer met spannig af.
    Tof hoor.
    Groetjes Joop en Hennie

• 10 September 2004 - 17:52

Jan Ineke En Kids:

Wederom een zeer leuk reisverhaal.
    Alleen nu de mooie foto,s nog
    Laten jullie de Outback wel een beetje heel.

Groetjes uit Julianaville
    Noord Holland

• 11 September 2004 - 11:58

Oma:

Hallo Erik-Jan en Fleur.Ik ben nog bij Jose maar ga vandaag naar huis.Ik heb Jullie berichten gelezen op de comp.van J.Jullie hebben al heel wat gezien.Leuk dat we zo contact hebben.Groetjes van Oma en een goede reis

• 11 September 2004 - 14:51

Remko:

Veel plezier met het Zandsurfen, het kijken naar dolfijnen, terreinrijden etc.
    En her weer natuurlijk.
    Ik kijk al uit naar jullie volgend verslag.
    Groeten uit Kaapstad.
    REMKO

• 12 September 2004 - 12:18

Ria Jansen:

Wat een geweldig vooruitzicht
    om te zandsurfen en dolfijnen kijken is ook geweldig.

• 13 September 2004 - 21:53

M&M:

Deed je niet iets met telecom? Satlink op jullie camper-van en web cam achter de voorruit. Moet geweldige beelden opleveren als ik het zo lees. :-)

Enjoy, we kijken uit naar volgende verslag. Groeten Marwin

• 26 September 2004 - 08:50